Al jouw vragen beantwoord
Hieronder vind je onze FAQ. Altijd handig! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gewoon even contact op. Onze toppers zijn happy to help!
Algemeen
Ik zoek werk! Wat moet ik doen?
Je inschrijven bij HR Via Care natuurlijk! Je kunt je aanmelden via deze link, maar je mag ons ook altijd mailen of bellen. Of bekijk hier direct al onze actuele vacatures.
Hoe ziet de sollicitatieprocedure er bij HR Via Care uit?
Hoe ziet de sollicitatieprocedure er bij HR Via Care uit?
Stap 1: Laat van je horen!
Stap 2: Koffie of Videocall?
Stap 3: Waar wil je naartoe?
Stap 4: Let’s Find Your Perfect Match!
Stap 5: Gesprek bij opdrachtgever
Stap 6: Goedgekeurd voor Take-off! Welkom aan boord!
Stap 7: De 1e werkdag
Stap 8: We houden contact
Stap 9: Heb je nog vragen?
Wil je meer informatie over wat je kan verwachten gedurende de procedure? Klik hier!
Welke cao hanteert HR Via Care?
Dat is de NBBU. Je vindt hier meer informatie over op www.nbbu.nl/nl/cao.
Hoe werkt het fasesysteem?
Binnen het fasesysteem heb je 3 fasen.
- Fase 1/2 duurt maximaal 52 weken.
- Daarna stroom je door naar fase 3.
Dit zijn contracten voor bepaalde tijd, maximaal 6 contracten gedurende 3 jaar.
- Daarna volgt fase 4, dit is een contract voor onbepaalde tijd.
Hoeveel vakantiedagen heb ik per jaar?
Dat is afhankelijk van hoeveel je werkt. Als je fulltime (40 uur) werkt, bouw je binnen de NBBU CAO 25 vakantiedagen per jaar op.
Ik heb een verkeerd werkbriefje ingeleverd, wat nu?
Neem even contact op met jouw vaste contactpersoon bij HR Via Care. Hij of zij kan het urenbriefje afkeuren, zodat je het kunt aanpassen en opnieuw kunt aanbieden.
Hoe kan ik vrij vragen?
Je kunt vrij vragen bij je opdrachtgever. Je kunt je vrije dagen vervolgens verwerken in Kentro!
Hoe kan ik mij ziekmelden?
Op het moment dat je (helaas) ziek bent geworden en niet kan werken, dan is het de bedoeling dat jij je voor 09:30 uur ’s ochtends bij de opdrachtgever én zeker bij HR Via Care ziek meldt. De ziekmelding dien je telefonisch via 010-2062020 te doen en vraag hierbij naar de Backoffice.
Dit is erg belangrijk, want als wij niet weten dat je ziek bent, dan kunnen wij ook geen ziekengeld aan jou uitbetalen wanneer je daar recht op hebt. En wij kunnen ook GEEN ziekmelding met terugwerkende kracht verwerken.
* LET OP: Ziek en hersteld meldingen per mail of whatsapp worden NIET verwerkt. Wanneer jij je buiten kantoor tijden ziek of hersteld wilt melden dan kan dat ook gewoon! Je krijgt dan een collega aan de telefoon. Hiervoor kan je ook naar het algemeen nummer 010-2062020 bellen.
Hoe kan ik mij weer beter melden?
Wanneer jij je weer hersteld wilt melden dan is het weer de bedoeling dat je dit bij de opdrachtgever én bij HR Via Care meldt. Wij kunnen je alleen hersteld melden op de dag zelf, dus een dag van te voren heeft geen zin. Wij zullen je weer hersteld gaan melden in het systeem. De hersteld melding dien je telefonisch via 010-2062020 te doen, en vraag hierbij naar de Backoffice.
* LET OP: Ziek en hersteld meldingen per mail of whatsapp worden NIET verwerkt. Wanneer jij je buiten kantoor tijden ziek of hersteld wilt melden dan kan dat ook gewoon! Je krijgt dan een collega aan de telefoon. Hiervoor kan je ook naar het algemeen nummer 010-2062020 bellen.
Ik wil me uitschrijven bij HR Via Care. Hoe doe ik dat?
Sad to see you go, maar je hebt er vast een goede reden voor. Neem even contact op met de vestiging waar jij altijd contact hebt gehad. Zij zullen je daar verder helpen met het uitschrijven!
Vacatures & Solliciteren
Voor welk soort vacatures kan ik bij jullie terecht?
Wij zijn een uitzendbureau gericht op de zorg en hebben dus een grote diversiteit aan vacatures. Neem vooral eens een kijkje op onze vacaturepagina om te zien of er iets voor jou tussen zit!
Kan ik bij jullie solliciteren zonder cv?
Ja, juist! Wij hebben afscheid genomen van het traditionele CV. Wij kijken veel liever naar wie jij echt bent, wat je kan en vooral wat je wil.
Ik heb net gesolliciteerd, wanneer hoor ik hier wat over?
Yeah, wat goed! Als het goed is heb je direct na jouw sollicitatie al een appje gekregen via WhatsApp van onze A.I. Recruiter Nova en ook een bevestiging in je mailbox. Hierna nemen wij jouw sollicitatie in behandeling en hoor je binnen een week meer over de stand van zaken.
Na een week onverhoopt nog niks gehoord? Neem dan even contact met ons op!
Er staat geen passende vacature voor mij tussen. Kunnen jullie mij een seintje geven als dat wel zo is?
Jazeker. Schrijf je vooral in bij HR Via Care en geef door wat je precies zoekt. Zodra we een passende vacature voor je hebben, hoor je dat van ons!
Financieel
Bouw ik pensioen op als uitzendkracht?
Als uitzendkracht ben je zeker bezig met pensioenopbouw. Het pensioen wordt beheerd door StiPP, en alle relevante details zijn vastgelegd in de cao en de reglementen van StiPP. Je hebt zelfs de mogelijkheid om de regeling aan te passen op basis van jouw behoeften.
Ik kan mijn uren niet invullen, kunnen jullie mij hierbij helpen?
Uiteraard! Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze financiële superhelden. Dit kan door te bellen naar 010-206 20 20.
Betalen jullie per week of per maand uit?
Als je bij één van onze opdrachtgevers aan de slag gaat als flexwerker, krijg je de gewerkte uren per week uitbetaald. Als je officieel in dienst treedt, geven we je hier uiteraard meer informatie over!
Waarom is mijn salaris nog niet betaald?
Ai, vervelend!
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Het kan zo zijn dat de opdrachtgever jouw uren (nog) niet heeft goedgekeurd of dat dit niet op tijd is gebeurd. Daarnaast kan het zo zijn dat je uren niet zijn ingelezen, omdat er 2 kostenplaatsen op 1 dag waren. Ook kan het zo zijn dat de urendeclaratie geblokkeerd was op het moment van invullen of uitbetalen.
Neem vooral contact op met onze financiële superhelden, dan kijken we samen even naar de precieze reden en natuurlijk de oplossing! Dit kan door te bellen naar 010-206 20 20.
Waarom houd ik minder geld over?
- Het kan zo zijn dat er wachtdagen zijn ingehouden, waardoor er minder geld op je rekening verschijnt (wachtdagen zijn loonvrije dagen bij ziekte).
- Als je net een nieuwe fase bent begonnen, kan het helaas zo zijn dat de reserves nog niet zijn overgezet.
- Tot slot kan het zo zijn dat je meerdere banen hebt en bij deze baan minder verdient, waardoor er geen loonheffingskorting wordt toegepast. Ook kan het zo zijn dat de loonheffingskorting op niet toepassen staat, terwijl dit wel de bedoeling zou moeten zijn.
Neem vooral even contact op met onze financiële superhelden, zij helpen je graag verder! Dit kan door te bellen naar 010-206 20 20.
Waarom staat mijn nabetaling nog niet op mijn rekening?
Salarissen en nabetalingen worden op 2 betaalmomenten verwerkt, namelijk op woensdag en vrijdag. Even geduld dus, je geld komt er snel aan!
Worden de feestdagen doorbetaald?
Dit is afhankelijk van:
- de fase waarin je zit;
- het arbeidspatroon (werk je normaal op die dag, waar de feestdag op valt?);
- het aantal contracturen in het contract.
Kom je er zelf niet uit, bel ons vooral! We helpen je graag verder.